درد لگنی

درد لگنی مزمن مشکلی شایع است. درد می تواند مربوط به کف لگن بوده یا در ارتباط با مثانه-رکتوم واژن یا ولو باشد.

اسپاسم کف لگن
عضلات کف لگن حمایتی برای تمام ساختمانهای لگنی است.و مانند عضله ای در هر جای لگن می تواند دچار اسپاسم شده و درد شدید ایجاد کند.و در این زمان ارگانهای لگنی نیز دچار اختلال در کارکرد می شوند

سندرم مثانه دردناک
یک وضعیت التهابی داخل مثانه شایع است علایم شامل درد فشار ادراری یا ناراحتی بر روی مثانه یا لگن است که معمولا با ادرار کردن بهبود می یابد در بانوان شایعتر است. بررسی شامل چک عفونت ادراری و معاینه فیزیکی لگنی است.

درد ناحیه تناسلی خارجی
درد در لب بزرگ لب کوچک و ناحیه ورودی واژن و کلیتوریس در بانوان جوان یا مسن است بصورت سوزش احساس درد- در ناحیه واژن است که با نشستن و مقاربت یا حتی پوشیدن لباس تنگ بدتر میشود . درمان شامل رفتاردرمانی-درمان موضعی یا دارویی اشتو حتی در موارد سرکش جراحی ویژه وجود دارد

دیورتیکول مجرای ادراری
منجر به درد لگنی یا مثانه می شود بصورت کیسه ای است که بداخل مجرا توسعه یافته و ملتهب میشود. معمولا تشخیص داده نمی شود علایم شامل سوزش ادراری درد در مقاربت-و ادرار کردن قطره قطره است.در نهایت مواردی نادر هم وجود دارد که با بررسی هایی مانند ام-آر-آی یا معاینه زیر بیهوشی شناخته می شود