درمان مشکلات جنسی با لیزر مونالیزا
در بیش از 40 درصد افراد یائسه و دوران پیش یائسگی دچار علایم ناشی از آتروفی و خشکی واژن می شوند. بعلاوه،بانوان جوانی که مدت طولانی از قرصهای ضد بارداری مصرف می کنند ،مادران شیر ده،و خانمهایی که زایمان سخت و ترمیم شدید ناحیه پرینه و تناسلی شده اند نیز دچار این علائم می شوند. حدود 60 درصد افراد با سرطان پستان نیز دچار آتروفی و خشکی واژن و مشکلات مقاربتی ناشی از آن می شوند که متاسفانه هورمون درمانی در آنها قابل استفاده نیست . در تمامی موارد مذکور ،لیزر مونالیزا تنها روش قطعی و طولانی مدت درمان خشکی و آتروفی واژن و مخصوصا رفع مشکلات مقاربتی آنها می شود.

آندومتریوز

نشانه های اندومتریوز - این پروسه می تواند در دوران قاعدگی یا بندرت در زمان غیر از قاعدگی ایجاد درد خفیف تا شدید کند.درد می تواند بصورت درد قاعدگی - درد در زمان دفع ادرار یا مدفوع - درد در زمان نزدیکی یا درد قسمت تحتانی پشت باشد. همچنین ممکن است نازایی یا اختلالات قاعدگی ایجاد شود.

تشخیص اندومتریوز- تست تشخیصی ساده ای برای آن وجود ندارد انجام سونوگرافی - MRI - تست CA125 و معاینه زنان برای تشخیص اندومتریوز دقت زیادی ندارد .تنها راه تشخیصی دقیق این بیماری با لاپاروسکوپی و نمونه گیری برای بررسی پاتولوژی می باشد.

درمان - شامل درمان دارویی و درمان جراحی.اندومتریوز یک بیماری دردناک است که بافت پوششی نرمال رحمی خارج از رحم رشد می کند. این بیماری بطور شایع تخمدانها - روده بزرگ و دیواره لگن را درگیر می کند. در موارد نادر بافت پوشش رحم خارج از ناحیه لگن منتشر می شود. بتدریج در نواحی مبتلا چسبندگی ایجاد شده و ارگانها را به هم می چسباند. درمان دارویی :قرص ضد بارداری - قرص پروژسترون - دکاپپتیل - دانازول - IUD هورمونی میرنا

درمان - شامل درمان دارویی و درمان جراحی.

درمان دارویی : قرص ضد بارداری - قرص پروژسترون - دکاپپتیل - دانازول - IUD هورمونی میرنا