خونریزی رحمی غیر طبیعی

از علل شایع مراجعه خانمها به پزشک میباشد. با توجه به سن- شرح حال و بررسی پاراکلینیک دلایل متعددی برای مشکل مذکور یافت میشود . در صورت عدم پاسخ به درمان دارویی یا عدم امکان تجویز دارو ,با توجه به علت خونریزی و سن بیمار روشهای جدید و متنوعی وجود دارد:

- استفاده از نوعی IUD هورمونی که روش جلوگیری از بارداری نیز بوده و درد قاعدگی را هم کاهش میدهد.

- استفاده از سیستم Novasure که مدت انجام آن حدود 90 ثانیه بوده و بدون درد بعد ازجراحی بوده و رحم بیمار نیز حفظ میشود.

- در افرادی که در نهایت کاندید جراحی می شوندروش های نوین جراحی وجود دارد که با درد مختصر بعد از جراحی و دوره بستری و بهبودی بسیار کوتاهتر میباشد:

- روش لاپاروسکوپی یا جراحی بسته شکم که تنها باایجاد چند برش بسیار کوچک در جدار شکم انجام میشود در نتیجه بدون چسبندگی داخل شکمی میباشد.

- روش هیستروسکوپی برای انجام جراحی داخل رحمی مانند فیبروم داخل رحم یا جراحی رحم دیواره دار و یا رفع چسبندگی داخل رحم.

- افراد با خونریزی غیر طبیعی که پرخطر می باشند(باید سریعا جهت بررسی به متخصص زنان مراجعه نمایند)

- سن بالای 40 سال

وزن 90 کیلوگرم و بیشتر

دارای سابقه نازایی